Wednesday, January 14, 2009

Kött!

Nu har jag beställt en fläsklåda med 10kg fläskkött från Åsby Kött & Vilt i Hallstahammar. ^^ Fick presentkort i julas. Laddade upp med fryspåsar igår.
Nu måste jag lära mig hur man tillagar sånt kött. Det enda sättet jag har tillagat kött är typ på grillen. Men nu är det inte bara kotletter i den lådan. ;)
Jag har blivit intresserad av mer traditionell matlagning sen jag läste Den Hemlige Kocken och började med LCHF. Är liksom mer medveten om vad jag borde och inte borde äta. Många tycker jag är knäpp som inte äter kolhydrater.

Över till nåt helt annat.
Nu har jag knåpat ihop några träd till mina örhängen. :D
De ser ut som bonsaiträd i olika färger. Två är rosa och ser ut som körsbärsblom.
Det är väldigt roligt att göra träden och jag är väldigt nöjd. De är inte helt klara än. De ska få träplattor att stå på. Jag bad min pappa fixa det åt mig. ^^
Han är en sån händig karl.
Lägger upp lite bilder på träden senare.

Nu måste jag tvätta håret, sminka mig, handla mat, laga mat och ta mig till jobbet. Har ca 3h på mig att hinna allt det. >.<

Hej!

No comments:

Post a Comment