Friday, December 19, 2008

Emmasama på google.

Idag googlade jag på mitt "smeknamn" Emmasama. Jäklar vad träffar jag fick och nästan alla var faktiskt jag! :D
Hittade bara en träff på en annan emma-sama på första sidan av länkarna.
Då räknar jag dock inte träffar på den bhuddistiska guden av underjorden/helvetet Yama eller Emmasama som han tydligen också kallas. Det hade jag inte heller nån aning om när jag valde mitt namn för några år sen. Fick veta i somras att det fanns en sån gud i Japansk mytologi.
Han skär av folks tungor som straff och grejer. Haha! Passar ju mig perfekt. ;P
"Sama" är ett japanskt namnprefix som te.x "san" fast "sama" använder man till mycket viktiga personer. (Jag är mycket viktig, tycker jag. ;))

I somras när jag var i Japan åkte jag med min kompis Emma. För att hålla isär oss så kallade mina japanska kompisar mig verkligen för Emmasama. XD Det var kul. Måste ha låtit konstigt för utomstående. De trodde säkert jag var nån slags upphöjd person.
Man lägger inte ofta till "sama" till sina kompisars namn.

Blääääää. Mitt jobb suger just nu.
Man ska inte jobba på posten på julen. >.< Får slita som ett djur.
Idag har jag sorterat giron så tacka mig för att dina räkningar blir betalda. ;P

För en liten stund sen gjorde jag en stor laddning färsbiffar. Fyra olika smaker blev det på dem. Garam masala, vilt, spiskummin och provencalska örter. Supersmaskigt.
Min "sambo" fick vara provsmakare. ^^

Imorrn ska jag på ansiktsbehandling kl 10.15 så det är bäst att jag går och lägger mig nu.

Puss o kram.

No comments:

Post a Comment